duminică, 30 iulie 2017

...si zmeura...

Cand incep zilele sa se lungeasca si temperaturile sa urce in temometre,stim ca vara e aici si ca nu mai avem nici o secunda de pierdut.
In Romania vara era interminabila ,caldurile ne topeau iar noi nu mai tineam seama de calendar,stiind ca avem tot timpul sa profitam de vremea buna . Aici situatia s-a schimbat . vara nu vine prea repede ,te uiti in calendar si dupa calculele stiute ,vara ar fi trebuit sa fie de muta vreme pe meleagurile canadiene,dar sabiile taioase ale vantului ce-ti umbla nerusinate pe sub haine te trezesc la realitate.
Pe vremea cand soarele incepe sa dezmorteasca ghiocelul in Romania,in Canada incep snow storm-urile adevarate .
Prima data cand am auzit despre stilul de gradinarit local,nu am crezut ca e real,apoi am inteles de ce sapatul si pregatitul unei gradini se face la inceputul lui iunie ,luna in care in care in Romania se culeg cirese,iar primele trufandale sunt deja amintire.
In jurul orasului sunt terenuri virane acoperite de iarba si flori salbatice . Le urmaresc cu atentie de cativa ani si le stiu randuiala. Lupin deschide sezonul cu florile lui in  nuante mov -albastrii sau rozalii,urmate de alte tufe carora nu le stiu numele,apoi altele pana cand apar petele galbene aurii ale unor flori care incheie spectacolul cromatic ,soptind usor ca vara e cu bagajele la usa.
Rand pe rand campurile prind culori diferite ,soarele urca tot mai sus,soselele se umplu de RV-uri si mororciclisti pensionari in aceeasi masura in care orasul se umple de semne de '' detour'' ,indivizi care se sprijina de niste indicatoare pe care scrie ''slow down'' si conuri de plastic portocalii insirate pe sosea .
Daca iti faci drum prin micile sate cu fermieri ,poti simti o adiere de fan proaspat cosit ,zbarnaitul infundat al tractoarelor ce baloteaza si poti vedea turme de vaci pascand linistite .
Incepe naveta de week end intre oras si ocean,vanzoleala de pe plaje ,pietele se umplu de verdeturi iar fermele isi deschid portile pentru u pick.
Upick-ul asta e un loc unde te duci si culegi ce iti ofera fermierul,dar totodata e si o destinatie unde sa -ti petreci timpul cu familia sau prietenii si un loc unde sa manaci proapat cat te tine burta.
Sezonul de u pick se deschide cu capsunile ,urmate de zmeura ,afine si mai spre toamna de mere,dar
printre ele  poti avea norocul sa nimeresti cirese ori fasole verde sau rosii.
De capsuni v-am facut pofta ,acum e randul zmeurei.
Azi am tras o fuga pana la Hilsborough unde mai fusesem in urma cu doi ani la cules de zmeura.
Pretul era 2,70 dolari pe un pound,mai scump decat capsunile dar asa a fost mereu.
Zmeura cat vezi cu ochii,multe soiuri si un hibrid combinatie intre zmeura si mure,pe tot cosul ala cu cutiute pline de zmeura am dat 25 dolari.
Culesul e mai placut decat la capsuni pentru ca randurile sunt mai departate iar printre ele e iarba moale si gasesti umbra sa te adapostesti sub tufe ,in plus Happy a zburdat liber impreuna cu cainele stapanilor.
N-am stat prea mult ca ne cam grabeam dar am mancat pe saturale ,am umplut cosurile si am plecat,in timp ce altii continuau a vina .
Imi place ideea de a-ti culege singur ceea ce vrei sa cumperi ,pretul e mai mic decat la magazin iar plimbarea e mai mult decat o placere.
Se pare ca avem putina seceta deoarece gazoanele vecinilor incep sa se ingalbeneasca oricat de mult se chinuie sa le ude si niveul apei din rauri a scazut .
Zilele sunt inca insorite si calduroase si chiar daca diminetile si serile sunt putin mai racoroase,dupa calendar mai avem cel putin o luna de vara si vacanta,apoi pregatim schiurile si incep iar sa povestesc ce fumoasa e iarna ,cu fulgii ei mari si pufosi...

































Un comentariu:

  1. Mi se pare o idee foarte buna sa iti culegi singur fructele si legumele. La noi...nici in piata nu ai voie ,,sa le pipai", ti se zice ca daca vrei sa alegi, trebuie sa mergi la supermarket. Noi habar n-avem sa vindem un produs.

    RăspundețiȘtergere