vineri, 10 noiembrie 2017

Quebec la pas marunt

S-a trecut la ora de iarna si cu aceasta ocazie a venit frigul ,iar azi a fulguit putin .
Abia ne-am intors de la Quebec si am gasit betele infipte la marginea driveway-ului ,semn ca vine si nu mai zaboveste coana iarna.
La Quebec am participat la un summit ,am stat la un hotel in orasul vechi si ne-am plimbat in voie pe stradutele care ne aminteau de unele strazi din  Bucuresti.









Prima data cand am vizitat Quebec-ul vechi era vara ,era aglomerat, iar noi eram pe fuga spre Montreal. Acum am incercat sa vedem cat mai multe chiar daca era un pic cam frig iar noi nu aveam pregatite haine de iarna pentru ca in Moncton inca mai era toaman insorita cand am plecat.
















 O veverita neagra prin copac.


 Aici eram pe Promenada Guvernatorilor ,dupa ce am urcat scarile ,pe un pod de lemn construit in jurul citadelei . Nu se vede bine dar era un mar plin de mere golden .




 Plimbare cu trasura pe stradulele quebecoase.




 Un desen de pe peretele interior al bistro-ului .

 O fantana arteziana fara apa.

 Vedere de la Citadela spre hotel .

Raul Saint Laurent.
In piata principala se lucra de zor la ridicarea unui brad de craciun din otel ,sticla si beculete colorate.Unele cladiri se renovau ,altele se daramau. Nu cred ca se poate spune despte Quebec ca nu este in sezon turistic pentru ca chiar si asa ,turisti erau peste tot,bistro-urile erau pline ,magazinele mici de suveniruri la fel.


Pe aleea de promenada se lucra la un fel de culoar pentru sanius,unde primaria pune la dispozitie niste sanii ca cele pe care le foloseau nativii.
35 de dolari costa abonamentul pe tot sezonul care tine pana in martie .
Chiar daca era doar 6 noiembrie ,in holul hotelului era deja craciun,toate incaperile si salile erau decorate si sclipitoare.





Am avut timp intre sesiuni sa vizitam imprejurimile,sa intram prin magazinele de suveniruri si sa facem cumparaturi sau sa degustam cate ceva din bunatatile quebecoase.
Am urcat si scarile ce inconjoara citadela ,am vizitat catedrala Notre Dame si ne-am plimbat prin orasul vechi pentru ca nu voiam sa luam autobuzul sa iesim in orasul mare ,masina o lasasem in parcare la hotel.










Eee ,as mai fi stat asa departe de grijile zilnice ,dar nu s-a inventat inca un summit care sa tina doua saptamani,asa ca ne-am intors acasa la copii si la Happy care a fost asa de uimit ca ne-am intors incat nici nu ne-a bagat in seama in prima clipa.
Quebec e un oras frumos ,de fapt toata provincia e frumoasa si are un aer european spre deosebire de Toronto care este mai mult un oras cu tenta americana ca si celelalte orase din vest.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu